Tym razem zajmujemy się samochodem marki Peugeot 208 z 2014 roku. Jednostkę napędza 1.4 litrowy Diesel o mocy 68KM, manualna skrzynia biegów.
Po zebraniu logów pracy silnika, oraz pełnej diagnostyce programowej auta – zczytaliśmy sterownik silnika.
Strojenie odczytanego oprogramowania – modyfikacja map – Stage 1 – przyrost na poziomie +17KM oraz +30Nm.
Oprócz zwiększenia mocy silnika Właściciel auta chce się też rozprawić raz na zawsze z powracającymi problemami
z zaworem EGR. Dlatego też deaktywujemy go całkowicie – poprzez usunięcie EGR z komputera silnika.
Peugeot w końcu lepiej się zbiera, dynamiczniej reaguje na pedał gazu. Wadliwy zawór EGR pozostaje zawsze zamknięty.
Efekt końcowy naszej pracy:
68KM (+17KM) = 85KM
150Nm (+30Nm) = 180Nm