Kolejny projekt to Volkswagen Sharan z 2014 roku. Jednostkę napędza 2.0 litrowy Diesel o mocy 140KM, automatyczna skrzynia biegów.
Modyfikacja rozpoczęta od usunięcia wadliwego oprogramowania – aktualizacji VW EA189 FIX,
które dostał owy Sharan po wybuchu afery DIESELGATE od producenta.
Wadliwe oprogramowanie VW powoduje m.in.:
szybko zapychający się EGR i DPF, spadek mocy, głośniejszą pracę silnika.
Sterownik silnika programujemy oryginalnym oprogramowaniem VW z przed tej felernej aktualizacji.
Dopiero ta najlepsza wersja zostaje zczytana i na jej bazie będziemy robić podniesienie mocy.
Po zebraniu logów pracy silnika, oraz pełnej diagnostyce programowej auta – zrobiliśmy owy odczyt sterownik silnika.
Strojenie odczytanego oprogramowania – modyfikacja map – Stage 1 – przyrost na poziomie +40KM oraz +80Nm.
Ważący ponad 1800kg VAN przestał być ociążałym, toczącym się obiektem, pojawiła się dynamika, przyspieszenie.
Dwusprzęgłowa skrzynia DSG pracuje gładko, przełożenia płynne, a przy dociśnięciu gazu pokazuje charakter.
Efekt końcowy naszej pracy:
140KM (+40KM) = 185KM
320Nm (+80Nm) = 400Nm
Dodatkowo: cofnięty wadliwy SW DIESELGATE;
usunięty limit prędkości V-MAX;
zaktualizowana oprogramowanie jednostki RNS510;
zaktualizowano mapy do najnowszej wersji.